для чого потрібен seo-спеціаліст

Давайте скажемо в трьох словах: для просування сайтів. Хороший SEO-фахівець виведе ваш сайт на верхні позиції в результатах видачі пошукових систем. Ця людина зробить так, що Google або Яндекс побачить ваш веб-ресурс в першу чергу. А якщо побачить пошуковик, то помітять і потенційні покупці або клієнти.

У чому ж полягає робота SEO-фахівця? Давайте розберемося. Такий співробітник займається внутрішньої і зовнішньої оптимізацією сайтів. Він проводить аналітичні дослідження, складає технічні завдання для інших фахівців, а також контролює виконання цих завдань.

Що входить в список обов'язків «сеошника»?

Якщо людина за професією SEO-фахівець, йому доводиться робити дуже багато:

  • проводити комплексний аудит сайту
  • створювати оптимальну стратегію пошукового просування
  • складати і допрацьовувати семантичне ядро сайту
  • покращувати релевантність веб-ресурсу
  • складати звіти для замовників
  • перевіряти контент сайту на відповідність вимогам законодавства
  • формулювати завдання для численних копірайтерів

Буває і так, що сеошник бере на себе деякі обов'язки маркетолога. У цьому випадку йому потрібно:

  • покращувати можливості веб-ресурсу як інструменту продажів
  • складати рекомендації щодо розвитку сайту
  • підтримувати імідж бренду в соціальних мережах і на спеціалізованих форумах

Коротше кажучи, просування сайтів - це не професія, а цілий набір різних спеціальностей. Однак основне заняття SEO-фахівця - внутрішня і зовнішня оптимізація. Що це таке? Внутрішня оптимізація - це коригування сайту для швидкої індексації та вдалого ранжування в пошукових системах.

Спеціаліст з просування сайтів повинен:

  • знайти всі технічні недоліки веб-ресурсу. (Для цього часто використовується SEO чек-лист - детальний список конкретних дій)
  • розмістити тематичні публікації з урахуванням ключових запитів, доповнити текст відеоматеріалами, відкрити доступ до контенту для користувачів соцмереж
  • удосконалити код
  • оптимізувати навігацію

Зовнішня оптимізація - це поліпшення позицій сайту в «навколишньому Інтернеті». Це отримання посилань на просувний сайт з інших інтернет-ресурсів (платформ, каталогів, блогів і форумів). Простіше кажучи, це постійне нарощування маси посилань. Чим більше сторонніх ресурсів буде посилатися на ваш сайт, тим важливішим він стане для пошукових систем.

Що може зробити сеошник? Придбати посилання. Йому потрібно влаштувати закупку посилань таким чином, що ніби ці посилання розміщенні безкоштовно, тому що даний ресурс популярний.

Зовнішня оптимізація - це ще й робота з відгуками, яка теж допомагає зробити сайт більш авторитетним.

Які навички потрібні для такої роботи?

Ми вже відповіли на два питання: «SEO-спеціаліст - хто це?» і «Чим він займається»? Наступне важливе питання: «Які навички йому потрібні»?

Правильно навчений і готовий до всього сеошник вміє:

  • складати і розширювати семантичне ядро
  • кластеризувати запити
  • аналізувати сайти конкурентів
  • розбиратися в ранжуванні
  • працювати з cms - системою управління контентом
  • аналізувати трафік на сайт і пропонувати рекомендації для його поліпшення
  • вивчати зміни в пошукових алгоритмах
  • використовувати HTML - мова розмітки документів
  • покращувати юзабіліті
  • «дружити» з Google Analytics і Яндекс Метрикою
  • складати звіти на основі показників kpi

І де ж всього цього навчитися?

В університетах сеошників поки ще не готують. Можливо. це і правильно: зміни в онлайн-середовищі відбуваються дуже швидко, і чотири- або п'ятирічні академічні програми за ними просто не встигають.

Як же отримати SEO-професію? Можна записатися на курси, краще вибрати ті, які пропонують подальше стажування в непоганій компанії. Хороший варіант - бойове хрещення. Багатообіцяючий новачок приходить в компанію і стає помічником оптимізатора або молодшим фахівцем.

Зручний економ-варіант - це самонавчання, яке вийде поєднати з основною роботою.

У будь-якому випадку, майбутньому фахівцю по SEO-просуванню знадобиться здатність до швидкої адаптації, критичне мислення і вміння не здаватися.

З чого почати після того, як навчання закінчиться? З самостійної оптимізації декількох ресурсів, при цьому краще використовувати кілька різних способів просування.

У чому привабливість цієї професії?

Найголовніший плюс - у справжнього фахівця завжди буде робота, тому що SEO-оптимізатори потрібні практично будь-якій сучасній компанії. І, звичайно, у професіонала, за якого готові битися роботодавці, висока зарплата.

До того ж, сеошник не зможе занудьгувати і зупинитися в розвитку. Йому доведеться регулярно вдосконалювати свої вміння і прокачувати навички. А ще він зміцнить свій дух, вивчаючи прийоми онлайн-боротьби з конкурентами.

Невже немає мінусів?

Вони є, але якщо людина планує стати талановитим стратегом і тактиком, якщо він дійсно хоче займатися просуванням сайтів як SEO-спеціаліст, його ніщо не зупинить))

Робота сеошника буває рутинної, вона вимагає великої посидючості. На ринку SEO-послуг серйозна конкуренція, і вона не завжди чесна.

Спеціаліст по оптимізації - НЕ пілот винищувача, але стресостійкість йому теж потрібна. Адже він несе повну відповідальність за розвиток сайту клієнта, і з цим самим клієнтом йому іноді доводиться не просто спілкуватися, а сперечатися - природно, для користі справи.

Як знайти справжнього профі?

Ну що? Ми розкрили тему «Спеціаліст по SEO: хто це і чим він займається». Залишилося лише дізнатися, як отримати такого диво-співробітника.

Перш за все, визначтеся, яку суму ви готові віддати за просування вашого сайту. Після цього подумайте, чи звертатися в SEO-компанію або вибрати індивідуального виконавця. Послуги фрілансера обійдуться дешевше, але фахівець з хорошою компанії може виявитися більш компетентним.

Перед тим, як укласти договір з SEO-спеціалістом, запропонуйте йому розповісти про свої досягнення, про те, яких показників йому вдалося домогтися. Не соромтеся запитувати про конкретні цифри.

Мабуть, самий надійний спосіб знайти перевіреного професіонала - скористатися рекомендаціями колег і знайомих.

Справжній SEO-майстер зробить вашу компанію впізнаваною і допоможе розвинути ваш бізнес. Своєчасна оптимізація сайту підвищить його популярність серед користувачів і збільшить прибутковість веб-ресурсу.