що таке траст сайта

Траст сайту - це дуже важливе поняття в SEO. Траст сайту - це своєрідна міра довіри до сайту з боку пошукових систем, яка значно впливає на позиції сайту в результатах пошуку. Трастовість не має кількісного вираження (принаймні явного) і присвоюється домену, а не окремим сторінкам.

Так наприклад, сторінка, розміщена в Вікіпедії, може виявитися на перших позиціях в пошуку по конкурентному запиту лише при згадці в її тексті (особливо в назві статті) відповідних ключових слів, не дивлячись на відсутність будь-якого додаткового просування. Якби ця ж сторінка була розміщена на домені з низьким трастом, то подібний результат був би неможливий.

Така поведінка пошукових систем викликана тим, що на якість пошукової видачі великий вплив робить достовірність інформації, яку запитує користувач. Хто завгодно може розмістити на своєму сайті інформацію будь-якого роду, оптимізувати сторінку, прокачати профіль посилань, але чи буде інформація, розміщена на сторінці, достовірна та корисна - ось в чому питання. Як правило за цим слідкує сео оптимізатор сайту, який покликаний займатись його розвитком.

Wikipedia ж постійно модерується співтовариством незалежних модераторів, що дозволяє пошуковим системам за інших рівних умов ставитися до інформації, розміщеної на цьому сайті з більшою довірою, ніж до інформації з простих сайтів, не дивлячись на ступінь їх оптимізації, як внутрішньої, так і зовнішньої.

Те ж саме відноситься і до всіх офіційних (державних або галузевих) сайтів, особливо розташованим на відповідних доменах (.edu, .gov і т.д.)

Так яким же чином Ваш сайт може отримати хороший траст? Спочатку, кожна пошукова система має свій список трастових доменів, які не потребують сторонніх рекомендацій (зовнішні посилання) для підтвердження свого трасту. В більшості своїй це загальновідомі ресурси з постійним якісним модеруванням, яке здійснюється або спільнотою (наприклад, та ж Вікіпедія), або організацією (наприклад - Каталог Яндекса).

У Вікіпедії досить проблематично розмістити посилання на неякісний сайт. З великою ймовірністю таке посилання буде швидко вилучено. Тому посилання з Вікіпедії автоматично вважаються якісними і підвищують траст рекомендованого сайту і, відповідно, цінність посилань з нього.

Підвищення трасту сайту з великою ймовірністю підвищить його позиції по всіх пошукових запитах.

Фактори, що впливають на траст:

  • Вік сайту. Чим більший вік сайту, тим вище його траст.
  • Наявність вхідних посилань з трастових джерел є основоположним фактором, що впливає на траст сайту.
  • Доменна зона сайтів, які посилаються на Ваш сайт, так як з деяких доменних зон (наприклад .edu, .gov) вхідні посилання отримати непросто, і наявність таких посилань говорить про підвищення довіри до сайту.
  • Унікальність контенту. Чим більше унікального контенту на сайті, тим краще.
  • Трафік. Кількість відвідувачів, а також скільки часу вони проводять на сайті, скільки в середньому переглядають сторінок і т.д. Чим вище ці параметри, тим краще для трасту.
  • Зовнішні посилання. Природне зростання кількості зовнішніх посилань і їх різноманітність позитивно позначається на трасті сайту. Різкий приріст зовнішніх посилань за короткий час, особливо за рахунок спамних ресурсів, негативно сприймається пошуковими системами і іноді може знизити траст.
  • Вихідні посилання. Вихідні посилання на сайти з поганою репутацією (забанені, що порушують закони, спамерські) знижують траст. Навіть просто бите посилання може знизити траст. Вплив внутрішніх факторів, пов'язаних з сайтом, на його траст виражено набагато сильніше, ніж зовнішніх.
  • Купівля та продаж посилань. Якщо пошукова система ідентифікує Ваш сайт, який купує або продає SEO-посилання, то траст може різко знизитися.
  • Оновлюваність. Регулярне оновлення сайту підвищує ступінь довіри до нього пошукових систем.